Children’s holiday week - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Budé - WaarBenJij.nu Children’s holiday week - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Budé - WaarBenJij.nu

Children’s holiday week

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 December 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth


Het is woensdag en omdat we een beetje brak zijn, mogen we wat later komen. We zien de kids bij het bowlingcentrum. Ik heb een groepje met de jongste kids. Samen leggen we de bowlingbal op de baan en duwen ‘m richting de kegels, heel schattig. Daarna gaan we naar het strand, de kids vinden het echt geweldig! Als verrassing ga ik stiekem alvast naar de macdonalds om 40 happymeals te bestellen. De kinderen komen binnen met een heeeele grote glimlach, en eentje zegt: ‘You guys are the best’ en ik smelt. ‘ s Avonds gaan we met de crew uiteten bij een sushi restaurant (ik begin het zowaar lekker te vinden!)
Donderdag beginnen Jip en ik met het voorbereiden van een zang&dansworkshop. Van zingen weet ik wel het een en ander, maar van dansen....? We hebben wel veel lol met het bedenken van dansjes. Als we op de ‘haven’ zijn beginnen we met kleuren/ nagels lakken en daarna verdelen we de kids in groepjes voor de workshop. Dit loopt niet zo ‘smooth’ als gepland. Zingen en dansen is best lastig met zoveel niveau- en leeftijdsverschil. Maar het gaat om het idee toch;). Vooral de meiden doen het heel goed. Morgen gaan we optreden bij de afsluiting van de week. Tussendoor hebben alle kinderen een kleurplaat gemaakt met daarop: ‘I am someone’. Met die kleurplaat komen ze op de foto, ter herinnering aan de week.
Vrijdag printen we ‘s ochtends snel de foto’s en maken hier een mooie collage van. Vandaag is de feestelijke afsluiting. Er zijn optredens te zien maar ook veel sprekers (dit duurt zo lang (alles bij elkaar 3 uur) dat ik het wel erg formeel vind voor de kids). Ik heb echt respect dat de kinderen zo goed luisteren en blijven zitten. Als laatste sluiten wij af met ons optreden van ‘most girls’ (HET favoriete liedje van de kiddo’s). Mensen klappen en filmen en we zijn hartstikke trots. Dan is het tijd om afscheid te nemen van de kinderen. Tim, en de andere vrijwilligers zien de kinderen niet meer. Door ons team en de kinderen worden traantjes gelaten, maar dat maakt het extra mooi. Wie had gedacht dat je in zo’n korte tijd zo’n band met de kids krijgt. Ik zie ze gelukkig maandag weer. We gaan uiteten met andere ex-huisgenootjes met uitzicht op zee, kan slechter;).
In het weekend ben ik vrij! We beginnen de dag door met z’n allen op de bank expeditie robinson terug te kijken. Dan gaan we sporten (doe ik hier meer dan thuis;)) en lunchen in een heel mooi tuintje. We spelen bonanza, en ‘s avonds is er een feestje! We sluiten de avond af met een slaapfeestje bij ons thuis (+-9 mensen op matrasjes in de woonkamer). Ik doe geen oog dicht..

Hier nog een mooi stukje tekst over aids day’ geschreven door mijn huisgenootje Robin.
It's World AIDS Day.

This are a couple of the children I've worked, played and laughed with this past week. Every day they've inspired me more and more with their happiness, thoughts and awesome dance moves. All these children live in the House of Ressurection Haven, that offers a safe and stable home to children who are infected and/or affected by HIV/AIDS.

World AIDS Day is all about uniting in the fight against HIV/AIDS and to show support for people living with HIV/AIDS. Therefore, we've made a photo report to show these children and the world that they'll never be less then others because of their disease or history.

I started loving every single one of them ❤️

#IAmSomeone

  • 13 December 2017 - 17:10

    Henny Wouters:

    Hey lieverd, alweer zo'n hartverwarmend verslag! Leuk om op afstand zo betrokken te zijn!
    Via deze verslagen heb je straks een mooi boekwerkje bij elkaar van jouw avonturen!
    Maak er komende week weer iets moois van! Xxx mutti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth

20 november vlieg ik!

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2018

Laatste verslagje, byebye!

20 Januari 2018

Twee weken, 1 blog

03 Januari 2018

Hogsback & Kaapstad

15 December 2017

Plettenberg & afscheid

11 December 2017

Week 2
Anne

Hoi! Hier schrijf ik stukjes over mijn reis/vrijwilligerstijd in Afrika! Hope you like it :)

Actief sinds 26 Nov. 2017
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 6464

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 19 Januari 2018

Port Elizabeth

Landen bezocht: