The jump &holiday week - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Budé - WaarBenJij.nu The jump &holiday week - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Budé - WaarBenJij.nu

The jump &holiday week

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 November 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

De laatste ochtend in ons mini-paradijs! De dag van Tessa’s bungeejump..!
We vertrekken vroeg naar de beroemde brug en OMG, het is zoooo hoog. Het weer is een beetje grauw, maar omdat we vroeg zijn kan Tessa een uurtje eerder springen (net voordat het begint met regenen). We kopen allemaal een kaartje om mee te lopen de brug op. Robin en Lisa stressen al helemaal bij de gedachte om de brug over te lopen en als ik erop sta, snap ik ook echt waarom. We lopen op een soort ijzeren fundering maar onder je voeten zie je gewoon afgrond.. Als het dan wat gaat waaien en de brug een beetje beweegt, ben ik heel blij als ik op het platform sta. De muziek gaat aan, Tessa krijgt instructies en haar spanning wordt omgezet in enthousiasme! We zien één voor één mensen springen (live kunnen we de sprong dan via een filmpje volgen).
Het is zo vet om te zien!! Dan komt Tessa, we staan allemaal klaar om een actie foto te schieten. 3-2-1 en ze SPRINGT! Waaauw, 216 meter vrije val (hoogste van de wereld), doet ze ff! Armen wijd en genieten van het uitzicht. Ze komt stralend boven en zegt: ‘Ik wil nog een keer’.
Vlak voordat ze sprong hebben we haar dit cadeau gegeven voor haar verjaardag, dat maakte het ook extra leuk!
Dan begint het te regenen.. moeten we terug over de brug (..help!) even opwarmen, wat eten en gaan we terug naar Port Elizabeth.
We sluiten de zondag af op de bank met de laatste aflevering van Expeditie Robinson ;)

Het is maandagochtend. De meiden van ons huis en Tim hebben geld opgehaald om een sport-week voor de kinderen te organiseren. Deze week staat vol met activiteiten die de kinderen ‘normaal’ niet kunnen doen. We beginnen de ochtend met een soort teambuilding en kennismaking met het team. Dan gaan we naar de Disney-film: Coco! We hebben de hele zaal voor onszelf, te gek! Dan gaan we naar het strand, wat is het super om die kinderen zo blij te zien. Ze spelen in het zand en rennen het water in. Één van de jongens zit in een rolstoel en ik had een ultiem geluksmoment toen ik hem het water in droeg. Hij schaterde van het lachen, fantastisch. Daarna trakteerde we de kinderen op pizza, die natuurlijk hè-le-maal opging. Die avond lig ik vroeg in bed, de kids hebben me helemaal gesloopt..;)

Dinsdagochtend beginnen we op de haven met puzzelen/kleuren/voetballen/haren vlechten (auw). Dan gaan we naar Kragge kamma park op een soort safari met de kinderen. We zien giraffen/ zebra’s/neushoorns en nog veel meer. Vujusi zit naast me in de jeep en met de wind is het best fris als hij de legendarische woorden uitspreekt: ‘Anne, I’m scared of coldness’. Haha ik snap PRECIES wat hij bedoeld, die houden we erin;).
Sowieso zijn de kids echt ontzettend lief. Ik krijg kusjes, knuffels in overvloed en hoe leuk is het om te horen: ‘You’re my new best friend’. Als we terug komen staat de braai al aan en krijgen alle kinderen een gevuld bordje!
Maar dan.. als alle kinderen weer zijn teruggebracht.. is het tijd om de verjaardag van Tim te vieren. We drinken gezellig een drankje, eten taart, spelen een spelletje.. maar dan is het tijd voor KARAOKE-night!
Al sinds dag 1 word ik natuurlijk gepusht om te zingen, en vanavond gaat het gebeuren. Het is ontzettend gezellig als ik op het podium word geroepen en ik vind het heel leuk om te zingen voor een gevulde dansvloer met bekende gezichten. Het blijft niet bij een liedje want iedereen roept ‘we want more’. Uiteindelijk zing ik nog een liedje en later nog met Jip en Tim ‘pianoman’.
Dan is het tijd om te dansen en (iets) te veel te drinken, maar gezellig is het zeker.

  • 02 December 2017 - 14:23

    Harriette Bakker:

    Wauw Anne dat is genieten. Liefs Harriette en Harry

  • 03 December 2017 - 17:46

    Henny:

    Wat een leuk reisverslag Anne! Hoe bijzonder, zo veel mooie momenten. Geniet ervan

  • 04 December 2017 - 21:36

    Katrin:

    Geweldig lieverd!!!! <3 zo leuk om meetegenieten van wat je allemaal meemaakt! Dikke x!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth

20 november vlieg ik!

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2018

Laatste verslagje, byebye!

20 Januari 2018

Twee weken, 1 blog

03 Januari 2018

Hogsback & Kaapstad

15 December 2017

Plettenberg & afscheid

11 December 2017

Week 2
Anne

Hoi! Hier schrijf ik stukjes over mijn reis/vrijwilligerstijd in Afrika! Hope you like it :)

Actief sinds 26 Nov. 2017
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 6459

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 19 Januari 2018

Port Elizabeth

Landen bezocht: