Plettenberg & afscheid - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Budé - WaarBenJij.nu Plettenberg & afscheid - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne Budé - WaarBenJij.nu

Plettenberg & afscheid

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 December 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na onze aankomst op vrijdagavond in Plettenberg, wacht er de volgende ochtend een avontuurlijke trip op ons; canyoning. Cliff jumping, abseilen, ziplinen.. ik vind het maar spannend. We vertrekken in een busje met zo’n 13 man en het eerste wat we gaan doen is abseilen. “Waaaaaarom maak ik mezelf gek, ik kan dit toch gewoon doen?” Dit is ongeveer de gedachte die elk kwartier voorbij komt. Als ik eenmaal aan de beurt ben en over het randje mag kijken is het echt wel heel hoog.. maar als ik dan eenmaal begin (achterblijven is ook geen optie..) vind ik het eigenlijk wel leuk. I can do this!
Oké.. behalve het cliff jumpen dan.. ik doe de kleintjes wel maar de hoge sla ik over, dank u hoogtevrees;). De plekken waar we komen zijn wel echt prachtig! Tussen de rotsen door, abseilen door een waterval, zo moooi! Het regent wel die dag maar we hebben er allemaal geen last van. Na zo’n 4 uurtjes zijn we weer terug en we doen die dag niet veel meer dan douchen, eten en cocktails drinken.
Dan is het zondagochtend en willen we een stuk wandelen bij Robberg, een mooi stuk berg/natuur/strand-gebied. Het is er prachtig! Van het ene baaitje weer door naar het volgende en ergens halverwege spotten we zeehondjes op een rots! Cute!! Dan lunchen we op een plekje met een mooi uitzicht en rijden we terug naar PE (Port Elizabeth). Als we een stukje op de snelweg zitten moeten we ineens remmen, want er zit een hele groep aapjes op de weg, bizar!
Terug in PE moet ik afscheid gaan nemen van de kids die vrijdags nog niet vertrokken zijn. Bah, het valt me zwaar. Ik wil eigenlijk niet weg, vind het gewoon te leuk met ze. De plek waar ik gewerkt heb, wordt steeds leger.. Dinsdag is mijn laatste dag en met de kids die er nog zijn oefen ik lezen & doen we spelletjes en puzzelen. Ik ga nog wel mee met een groep kids, die we ‘thuis’ gaan afzetten. Vaak kunnen ze terecht bij familie die ze nog hebben omdat het nu zomervakantie is. Als ze geen familie meer hebben gaan ze met een huismama mee naar haar familie.
Komende tijd ga ik reizen, ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden in mijn eentje, maar heb er ook wel zin in. Al ga ik mijn huisgenootjes hier wel missen! Maar eerst is er nog een feestje morgen, een kerstborrel aan het zwembad (blijft gek!). Zondag vertrek ik naar Hogsback, een natuurgebied in de bergen en dan reis ik door naar Kaapstad!
Keep you on the hights ;)



Verstuurd vanaf mijn iPad

  • 18 December 2017 - 19:20

    Henny:

    Nou Anne, doe geis ech euver grenze heen om dichzelf te laere kenne, dapper!
    Wat ein ervaringen maaks dich mit! Doog mer ruig :)
    Alweer zo'n leuk versjlaag, ben noe al benuut noa t volgende avontuur in Kaapstad.
    Xxx mutti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth

20 november vlieg ik!

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2018

Laatste verslagje, byebye!

20 Januari 2018

Twee weken, 1 blog

03 Januari 2018

Hogsback & Kaapstad

15 December 2017

Plettenberg & afscheid

11 December 2017

Week 2
Anne

Hoi! Hier schrijf ik stukjes over mijn reis/vrijwilligerstijd in Afrika! Hope you like it :)

Actief sinds 26 Nov. 2017
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 6468

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 19 Januari 2018

Port Elizabeth

Landen bezocht: