Hogsback & Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Budé - WaarBenJij.nu Hogsback & Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Budé - WaarBenJij.nu

Hogsback & Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad


Alleen reizen.. A first!
Hoewel ik er zin in heb, valt afscheid nemen me altijd zwaar.. en wat heb ik een fan-tas-tische tijd gehad in Port Elizabeth!! Ik ga de kids missen en m’n huisgenootjes, maar hey.. dit is ook wel iets dat ik van mezelf moét doen. Ik vertrek met de bus naar Hogsback, helaas zijn de weersvoorspellingen om te huilen.. Het heeft alleen maar geregend en geonweerd en omdat de wandelroutes sowieso al wat ‘gevaarlijker’ zijn, is dit met regen echt niet te doen. Dit betekent spelletjes spelen, lezen & series kijken bij de open haard maar vooral balen eerlijk gezegd.. Op de laatste dag wil ik de zonsopkomst eigenlijk zien, maar dat wordt pas 6 uur vanwege de hevige regen. Dan loop ik toch even snel naar het uitzichtpunt, heb ik dat tenminste nog gezien voordat de bus weer vertrekt naar PE.

De dag erna vertrek ik naar Kaapstad! Mijn hostel is heel leuk, fijne sfeer én het grootste verschil.. Je kan hier gewoon wandelen! Ik heb me niet onveilig gevoeld in Kaapstad, al moet je natuurlijk wel goed opletten. Tijdens mijn eerste ‘ommetje’ kom ik een oud studiegenootje uit Enschede tegen, bizar! We spreken die avond af om samen wat te gaan drinken, want ja als je elkaar tegenkom in Kaapstad kan het bijna geen toeval meer zijn toch;)? Die avond eindigt net zoals mijn Enschedese studententijd.. laat en zingend in de kroeg, maar hey Oscar.. we kunnen het nog;).

Brak.. maar best wel gelukkig word ik wakker in Kaapstad. Vandaag wordt de warmste dag dus ik neem een Uber naar het strand. Het is er echt prachtig! ‘S middags ga ik met een oud PE-huisgenootje weer richting het centrum om o.a het uitzicht te zien vanuit Capewheel (het reuzenrad), Bo-kaap te bezichtigen en lekker te gaan uiteten.

De volgende ochtend meld ik me aan voor een gratis wandeltocht door Kaapstad. Ik kies de ‘historische tour’ en het is echt super interessant! Van de VOC tot Nelson Mandela komt voorbij en het is toch veel leuker om verhalen te horen bij de gebouwen waar je dagelijks naar kijkt. Daarna sluit ik me weer aan bij Rixta (PE huisgenoot) en bekijken we ‘Castle of good hope’. Rond een uurtje of 5 gaan we met een groepje van het hostel Lions head beklimmen om daar de zonsondergang te bekijken, IK VIND HET PRACHTIG!! De klim is echt tegek! Helaas hebben we op de top bijna geen uitzicht meer vanwege de mist maar dat mag de pret niet drukken.
Die avond ga ik met Rixta, Oscar en zijn huisgenootjes naar een studentenfeestje waar het weer érg gezellig is..!

Een van de leukste dingen in Kaapstad vond ik de ‘Old Biscuit market’. Heeeel veel kraampjes met vers eten, een leuk bandje en leuke vintage-achtingen kledingwinkeltjes. Ik blijf hier wel even!! Samen met Jip en Rixta geniet ik een paar uurtjes en daarna gaan we door naar de Botanische tuinen. Ook mooi, het uitzicht is prachtig!
Dit was alweer m’n laatste dag in Kaapstad voor 2017, maar in 2018 ben ik er nog een aantal daagjes, nu al zin in!!

Johannesburg is de volgende bestemming, JOEJOE! X

  • 03 Januari 2018 - 21:07

    Henny Wouters:

    Hey sjattie, alweer ein prachtig reisversjlaag, heerlijk om te laeze en ein klein bitje bie weg te dreume.....op aafsjtand genieten! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Port Elizabeth

20 november vlieg ik!

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2018

Laatste verslagje, byebye!

20 Januari 2018

Twee weken, 1 blog

03 Januari 2018

Hogsback & Kaapstad

15 December 2017

Plettenberg & afscheid

11 December 2017

Week 2
Anne

Hoi! Hier schrijf ik stukjes over mijn reis/vrijwilligerstijd in Afrika! Hope you like it :)

Actief sinds 26 Nov. 2017
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 6473

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 19 Januari 2018

Port Elizabeth

Landen bezocht: